O nas

Nasza winiarska pasja rozpoczęła się dość niespodziewanie – w 2008 roku odziedziczyliśmy działkę  położoną pomiędzy sadami morelowymi, wiśniowymi i jabłoniowymi. Bardzo szybko podjęliśmy decyzję o posadzeniu tam winnej latorośli. Nasze obawy o powodzenie przedsięwzięcia szybko ustąpiły. Idealne położenie i ukształtowanie naszej przyszłej winnicy oraz zmiana przepisów ułatwiających działalność winiarską były gwarantem sukcesu.

O pomoc w zaprojektowaniu winnicy i doborze sadzonek poprosiliśmy prekursora polskiego winiarstwa Romana Myśliwca i w kwietniu 2009 roku posadziliśmy białe odmiany winorośli: bianca, hibernal i muskat odeski.

W kolejnych latach były dosadzane nowe odmiany. Dziś w hektarowej winnicy uprawiamy 9 odmian winorośli.

Historia

Od samego początku chcieliśmy rozwijać naszą wiedzę dotyczącą uprawy winorośli. Na samym starcie zapisaliśmy się na kurs dla początkujących winiarzy organizowany przez Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia, a następnie, zostaliśmy członkami tego stowarzyszenia aktywnie uczestnicząc w szkoleniach teoretycznych jak i praktycznych – zarówno w kraju jak i za granicą.

Teoria to duża wartość, jednak najlepsze efekty otrzymuje się gdy połączy się ją z praktyką – czyli w naszym przypadku doświadczeniem, które nieustannie zdobywamy pochylając się nad każdą rośliną. Mimo, że pracy w winnicy jest dużo, wykonujemy ją sami. Poczynając od cięcia zimowego, poprzez wyłamywanie niepotrzebnych pędów, ogławianie, przycinanie pasierbów, selekcję gron, nawożenie po zbiory – każdy z procesów jedynie udowadnia nam fakt, że obcowanie z tą niezwykłą rośliną jest dużym wyróżnieniem.

Rok 2012 był dla nas przełomowy z uwagi na nasz pierwszy większy zbiór owoców i decyzję o rejestracji winnicy w Agencji Rynku Rolnego. Wtedy to rozpoczęliśmy również adaptację budynków gospodarczych na winiarnię, a w przyszłości na salę degustacyjną. Po przejściu wszystkich procedur związanych z wprowadzeniem wina na rynek, w maju 2013 roku rozpoczęliśmy sprzedaż naszego produktu.

Winiarska przygoda bardzo szybko przerodziła się w naszą pasję. W 2014 roku zdecydowaliśmy powrócić w rodzinne strony aby w pełni zająć się naszą pasją i rozwijać się również enoturystycznie, przyjmując turystów w naszej winnicy.

Od tamtego czasu aktywnie działamy w Sandomierskim Stowarzyszeniu Winiarzy, organizujemy winne pikniki i dni otwartych winnic. Jesteśmy członkami założycielami Sandomierskiego Szlaku Winnego i z każdym rokiem przyjmujemy więcej gości. Warto do nich dołączyć, bo wino wraca do Sandomierza pełną parą!

Nasza winnica znajduję się w Złotej, 5 km na zachód od Sandomierza, tam gdzie Wyżyna Sandomierska skłania się w dół do Doliny Wisły.

Nasz adres to:

Winnica Nad Jarem
Złota 161 A
27-650 Samborzec

Na co dzień skontaktujesz się z nami pod telefonem:

+48 668 101 448

Z Sandomierza dojedziesz do nas drogą krajową nr 79 na Kraków.

Nasze położenie wśród wzgórz Wyżyny Sandomierskiej na szlaku Świętego Jakuba sprawia, że dojdziesz do nas także pieszo, kierując się oznaczeniami niebieskiego szlaku.

Lokalizacja

Nasza winnica tuż pod Sandomierzem!

161A, Złota, gmina Samborzec, powiat sandomierski, województwo świętokrzyskie, 27-600, Polska

W najbliższej okolicy…

Z naszej winnicy możesz wybrać się na spacer wśród morelowych i wiśniowych sadów. W najbliższym sąsiedztwie na zdobycie czeka neolityczny kopiec Chwacała z widokiem na całą Dolinę Wisły.

W zasięgu 500 m znajdziesz też punkt widokowy przy XIX-wiecznej kapliczce, z okresu tuż po powstaniu listopadowym.

Miasto Sandomierz przyciąga ogromem atrakcji takich jak Zamek Królewski, kościół św. Jakuba z winnicą i urokliwe stare miasto.

W Sandomierzu będziesz mógł także popłynąć łodzią po Wiśle, przejść przez wąwóz lessowy nocą i spróbować wyśmienitych win na Sandomierskim Szlaku Winiarskim.